رفتن به محتوای اصلی
x

سؤال 13- چه راهکارهایی جهت ارزشیابی دانشجویان در آموزش‌های آنلاین وجود دارد؟
پاسخ: با توجه به شرایط ایجاد شده در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا، برخی از دانشگاه‌های دنیا (از جمله MIT) برای نمرات این ترم که به صورت مجازی ارايه شده است، تنها قبول/رد را برای هر درس منظور می‌کنند. برخی راهکارهای ارزیابی در آموزش آنلاین عبارتند از:
- برگزاری امتحان­‌های شفاهی مجازی (به صورت تماس ویديویی یا صوتی)، حدود 20 دقیقه برای هر یک از دانشجویان به صورت انفرادی (مناسب جهت کلاس­‌های با جمعیت کم تا متوسط)
- ارايه‌های شفاهی
- انجام پروژه (مطالعه موردی، نوشتن یک مقاله، تحلیل یک سری داده و ...)
- استفاده از سایت­‌های دارای قابلیت انجام امتحان­‌های آنلاین (برخی از سیستم‌های LMS دانشگاه‌­ها نیز دارای این قابلیت بوده و حتی انتخاب تصادفی سؤال‌ها از بانک سؤال را نیز دارا هستند.)
- سؤال‌هاي جزوه باز (که می‌بایست بیشتر مبتنی بر تحلیل و ارزیابی باشند) 
منبع:  https://teachremote.mit.edu/assigning-assessing


سؤال 14- IFEES چیست؟
پاسخ: IFEES یا فدراسیون بین‌المللی انجمن­‌های آموزش مهندسی در سال 2006 تأسیس شده است.  در حال حاضر 65 عضو (حقوقی) از اقصی نقاط دنیا دارد و انجمن آموزش مهندسی ایران برای ارتقاي کیفیت فعالیت­‌های خود از سال 1397 به عنوان تنها نماینده ایران به عضویت این فدراسیون درآمده است. برگزاری وبینارهای رایگان، اعطای جوایز، کنفرانس، فعالیت گروه­‌های کاری و کمیته‌ها بخشی از فعالیت­‌های انجام شده در فدراسیون انجمن­‌های آموزش مهندسی است. انجمن در هر شماره خبرنامه خود، اخبار IFEES را دربخشی مستقل، درج و وبینارهای آن را به طور مرتب برای اعضای انجمن از طریق پست الكترونيك اطلاع‌رسانی می‌­کند. اطلاعات بیشتر از طریق وبگاه http://www.ifees.net  قابل دسترس است.

تحت نظارت وف ایرانی