سعید ضیایی راد دانشکده مهندسی مکانیک ظرفیت ارشد: 1 ظرفیت دکتری: 1 |
سعید ضیایی راد (szrad@iut.ac.ir) | |||
مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | |||
کد یکتا: 140378223 | 20.1001.4.1NMG000=.2024.05.20.0.7 | نیاز صنعتی | ||
تدوین مشخصات فنی و مهندسی تجهیزات توپکرانی تمیزکننده (پیگ های تمیزکننده Pig،Pig Locator ،Signaller و .....) مطابق با تکنولوژیهای روز دنیا | ||||
هدف اصلی از تعریف این نیاز پژوهشی یافتن دلیل اصلی خوردگی ایجاد شده توسط مولد های نیتروژن می باشد | ||||
سعید ضیایی راد (szrad@iut.ac.ir) | ||||
مقطع دکتری | 1 دانشجوی دکتری | |||
کد یکتا: 140378224 | 20.1001.4.DDK0000=.2024.05.14.0.5 | نیاز صنعتی | ||
مطالعه، تحقیق و بررسی در حوزه تکنولوژی مرتبط با تجهیزات و سیستم های دوار | ||||
این نیاز زیرمجموعه فناوری های اولویت دار سند تلفیقی برنامه توسعه فناوری وزارت نفت می باشد. | ||||
محمد دانش دانشکده مهندسی مکانیک ظرفیت ارشد: 1 ظرفیت دکتری: 1 |
محمد دانش (danesh@iut.ac.ir) | |||
مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | |||
کد یکتا: 140386235 | 20.1001.4.21NG000=.2024.05.26.0.4 | نیاز صنعتی | ||
توسعه روش Pig هوشمند جهت تمیزکاری، کک زدایی و بازرسی جداره داخلی تیوب های کوره ها | ||||
توسعه روش Pig هوشمند جهت تمیزکاری، کک زدایی و بازرسی جداره داخلی تیوب های کوره ها | ||||
محمد دانش (danesh@iut.ac.ir) | ||||
مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | |||
کد یکتا: 140386236 | 20.1001.4.KXNG000=.2024.05.27.0.1 | نیاز صنعتی | ||
سنسور شتاب سنج سامانه های هشدار دهنده زلزله | ||||
سنسور شتاب سنج سامانه های هشدار دهنده زلزله | ||||
علی مالکی دانشکده مهندسی مکانیک ظرفیت ارشد: 1 ظرفیت دکتری: 1 |
علی مالکی (maleki110@iut.ac.ir) | |||
مقطع دکتری / مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | 1 دانشجوی دکتری | ||
کد یکتا: 140347098 | 20.1001.4.DDJG000=.2024.05.13.0.3 | مرجعیت علمی | ||
بررسی تأثیر گاز فرایند بر خواص قطعه ساخته شده در ذوب گزینشی با لیزر | ||||
ذوب گزینشی با لیزر فرایندی است که به سرعت برای ساخت قطعات فلزی در حال توسعه و صنعتی شدن است. یکی از موارد حائز اهمیت در این فرایند ترکیب گاز فرایند و نحوه استفاده از آن میباشد که خواص قطعه ساخته شده را تحت تأثیر قرار می-دهد. در این پژوهش هدف این است که با استفاده از گازهای فرایند مختلف و تغییر نحوه استفاده از آن قطعاتی ساخته شده و خواص آنها مورد بررسی قرار گیرد تا شرایطی که میتواند منجر به بهبود خواص گردد پیشنهاد شود. | ||||
صالح اکبرزاده دانشکده مهندسی مکانیک ظرفیت ارشد: 2 ظرفیت دکتری: 0 |
صالح اکبرزاده (s.akbarzadeh@iut.ac.ir) | |||
مقطع ارشد | 2 دانشجوی کارشناسی ارشد | |||
کد یکتا: 140322200 | 20.1001.4.N9H0000=.2024.05.09.0.0 | مرجعیت علمی | ||
تحلیل خرابی پره های توربین | ||||
توریین یکی از قطعات مهمی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. پره های توربین اغلب در معرض دمای بالا هستند و از این جهت جنس و کارآیی آنها حائز اهمیت است. یکی از مشکلاتی که برای توربینها رخ میدهد خرابی پره های توربین است. این خرابی ها گاهی به علت سایش نوسانی است و گاهی هم به علت فرسایش پره های توربین رخ میدهد. در این نیاز، به دنبال ارائه روشهایی برای پیش بینی علت خرابی و مود خرابی غالب در توربین هستیم و سپس راهکارهای کاهش خرابی ارائه خواهد شد. | ||||
صالح اکبرزاده (s.akbarzadeh@iut.ac.ir) | ||||
مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | |||
کد یکتا: 140322222 | 20.1001.4.TDM0000=.2024.05.20.0.7 | نیاز صنعتی | ||
مطالعه آزمایشگاهی و حل عددی مشخصه های ترموهیدرودینامیکی نانوسیال در گل حفاری | ||||
در این موضوع سیالی که حاوی ذراتی از ابعاد نانو است و اضطلاحا نانوسیال نامیده می شود مورد بررسی قرار میگیرد. مشخصات حرارتی و هیدرودینامیکی این نانوسیال بصورت عددی و تجربی مورد ارزیابی قرار می گیرد. | ||||
علی لقمانی دانشکده مهندسی مکانیک ظرفیت ارشد: 1 ظرفیت دکتری: 1 |
علی لقمانی (a.loghmani@iut.ac.ir) | |||
مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | |||
کد یکتا: 140351102 | 20.1001.4.Y510000=.2023.06.28.0.2 | مرجعیت علمی | ||
تشخیص هوشمند خرابی بلبرینگ در لباسشویی با استفاده از سیگنالهای صوتی و ارتعاشی | ||||
در این پژوهش به کمک روشهای مختلف تشخیص هوشمند به شناسایی عیوب راجع در بلبرینگهای لباسشویی با استفاده از سیگنالهای صوتی و ارتعاشی پرداخته می شود. | ||||
علی لقمانی (a.loghmani@iut.ac.ir) | ||||
مقطع دکتری | 1 دانشجوی دکتری | |||
کد یکتا: 140351103 | 20.1001.4.D5JG000=.2024.05.13.0.3 | مرجعیت علمی | ||
تشخیص مکانیزه سطح فریبورد و ضخامت سرباره داخل پاتیل مذاب | ||||
ارتفاع کف سرباره کورههای قوس الکتریکی یکی از مهمترین فاکتورهای کیفیت فولاد تولیدی است. با توجه به پیچیدگی فرآیندهای فیزیکی-شیمیایی فرآیند این کورههای تخمین این ارتفاع همواره یکی از چالشها بوده است. در این پژوهش هدف توسعه یک مدل با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشینی است که توانایی تخمین ارتفاع کف سرباره را با استفاده ار دادههای حسگرهای متداول نصب شده در کوره را داشته باشد. | ||||
مهدی جوانبخت دانشکده مهندسی مکانیک ظرفیت ارشد: 1 ظرفیت دکتری: 1 |
مهدی جوانبخت (javanbakht@iut.ac.ir) | |||
مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | |||
کد یکتا: 140376216 | 20.1001.4.W1K0000=.2024.05.15.0.2 | نیاز صنعتی | ||
بررسی و مطالعه تاثیر پارامتریک مشخصههای هندسی بر روی راندمان بخاریهای گازسوز دودکش دار | ||||
بررسی و مطالعه تاثیر پارامتریک مشخصههای هندسی بر روی راندمان بخاریهای گازسوز دودکش دار | ||||
مهدی جوانبخت (javanbakht@iut.ac.ir) | ||||
مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | |||
کد یکتا: 140376215 | 20.1001.4.T5M0000=.2024.05.20.0.7 | نیاز صنعتی | ||
بررسی دانه بندی مواد وزن افزا (باریت) و تاثیر آنها بر روی خواص ریولوژی سیال | ||||
باریت یکی از مواد تشکیل دهنده سیال حفاری جهت افزایش دانسیته سیال حفاری میباشد. انتخاب دانه بندی مناسب و شکل و اندازه ذرات، توزیع فراوانی وزنی دانهها در پودر باریت نقش مؤثری در رفتار ریولوژی سیال حفاری و تشکیل کیک در طول حفاری سازند و گردش گل در تجهیزات حفاری ایفا میکند که تاثیر مستقیم در راندمان حفاری خواهد داشت | ||||
مهدی جوانبخت (javanbakht@iut.ac.ir) | ||||
مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | |||
کد یکتا: 140376214 | 20.1001.4.W9M0000=.2024.05.20.0.2 | نیاز صنعتی | ||
مطالعه اثر چرخه های بارگذاری بر پارامترهای الاستیک در سنگ کربناته | ||||
هدف میزان اثرگذاری این پدیده بر روی خواص الاستیک سنگ مورد مطالعه قرار می گیرد تا ضمن کاربرد در برنامه ریزی تقدم و تاخر آزمایشات چند مرحله ای ژیومکانیک، معیاری برای ارزیابی درجه اطمینان نتایج آزمایشگاهی و صحت تعمیم آن به شرایط مخزنی مورد استفاده می باشد | ||||
ایمان چیتساز دانشکده مهندسی مکانیک ظرفیت ارشد: 1 ظرفیت دکتری: 1 |
ایمان چیتساز (i.chitsaz@iut.ac.ir) | |||
مقطع دکتری / مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | 1 دانشجوی دکتری | ||
کد یکتا: 140385220 | 20.1001.4.99KG000=.2024.05.16.0.4 | نیاز صنعتی | ||
بررسی و ارزیابی فنی و اقتصادی انواع خودروهای برقی | ||||
در سالهای اخیر در مناطق مختلف دنیا با توجه به شرایط هر منطقه از لحاظ منابع، تولید، انتقال و استفاده از سوختهای جایگزین، تحقیقات گستردهای با هدف یافتن مسیر مناسب چاه به چرخ با رویکرد کمترین تولید آلودگی، آلایندگی و مصرف انرژی با استفاده از روش ارزیابی چرخه حیات (LCA) انجام شده است. که عمده تحقیقات دلالت بر اثر بخشی استفاده از انرژی برق بر پارامتر های مورد نظر دارد.در این پژوهش ارزیابی چرخه حیات و هزینه چرخه حیات سامانههای حملونقل جادهای در ایران با رویکرد بررسی جایگزینی سوختهای نوظهور مانند هیدروژن و الکتریسیته با توجه به دادههای موجود و شبیهسازیهای لازم برای خودرو و استفاده از مدلهایی مانند GREET انجام خواهد شد | ||||
ایمان چیتساز (i.chitsaz@iut.ac.ir) | ||||
مقطع دکتری / مقطع ارشد | 1 دانشجوی کارشناسی ارشد | 1 دانشجوی دکتری | ||
کد یکتا: 140385221 | 20.1001.4.Y1K0000=.2024.05.15.0.2 | نیاز صنعتی | ||
مطالعه و بررسی افزایش بهره وری و کارایی خودروهای با فن آوری های نوین (گاز سوز، برقی هیبریدی) | ||||
رزیابی چرخه زندگی یک رویکرد »گهواره تا گور« برای ارزیابی یک سیستم استفاده میشود. در این روش با جمعآوری مواد خام از زمین برای تولید محصول شروع میشود و با برگشت محصول مصرفشده به زمین به پایان میرسد و با آن میتوان تخمین اثرات زیستمحیطی تجمعی ناشی از همه مراحل چرخه زندگی محصول را برآورد کرد. با توجه به اینکه مسائل جهانی انرژی و محیطزیست بهطور فزایندهای جدی میشوند، ترویج انرژی پاک و حمل و نقل سبز به هدف مشترک همه کشورها تبدیلشده است. در صنعت لجستیک، سوختهای سنتی مانند بنزین، گازوئیل و گاز طبیعی دیگر نمیتوانند نیازهای انرژی و تغییرات آبوهوایی را برآورده کنند. انتظار میرود که خودروهای لجستیکی با سوخت جایگزین به دلیل مزایای »کربن کمتر« به خودروهای اصلی لجستیک آینده تبدیل شوند. در سالهای اخیر در مناطق مختلف دنیا با توجه به شرایط هر منطقه از لحاظ منابع، تولید، انتقال و استفاده از سوختهای جایگزین، تحقیقات گستردهای با هدف یافتن مسیر مناسب چاه به چرخ با رویکرد کمترین تولید آلودگی، آالیندگی و مصرف انرژی انجام شده است. در این پژوهش هدف ارزیابی چرخه زندگی و هزینه چرخه زندگی قوای محرکه سنگین و سبک در ایران با رویکرد بررسی سوختهای جایگزین برای ارائه راه کاری جهت کاهش تولید انواع آالیندهها و مصرف انرژی می باشد. مدل مورد نظر برای انجام پژوهش ارزیابی چرخه زندگی (LCA (برای سوختهای مورد نظر که شامل دو مسیر: -1 چاه تا مخزن (WTT (-2 مخزن تا چرخ (TTW (میباشد. مسیر چاه تا مخزن شامل استخراج، تولید، انتقال و توزیع سوخت و مسیر دوم عملکرد خودرو خواهد بود. داده های مسیر اول از طریق جمع آوری داده های مراحل مختلف سوخت از شرکتها و سازمانهای مربوطه و دادههای مسیر دوم از طریق شبیه سازی خودرو بدست آمده و در نهایت با ورود کل دادهها در GREET مدلسازی انجام و نتایج تحلیل میشود. تحقیق برای سوخت چهار قوای محرکه بنزینی، گاز سوز، الکتریکی و پیل سوختی هیدروژنی انجام و نتایج مربوط به آالیندگی و مصرف سوخت مورد بررسی قرار خواهد داد. بررسی های اولیه نشان می دهد که قوای محرکه پیل سوختی هیدروژنی و پس از آن الکتریکی مزیت نسبی در مقابل خودروهای بنزینی و گازسوز را در ایران دارند و برای برون رفت از معضل آلودگی هوای شهرها و کاهش تولید گازهای گلخانهای )با توجه به تعهدات بین المللی( سیاست گذاری استفاده از خودروهای هیدروژنی و الکتریکی می تواند راه گشا باشد. |
||||
دفتر جذب و هدایت استعدادهای درخشان
مدیریت برنامه ریزی و ارتقا کیفیت آموزشی
- صفحه اصلی
- مدیریت های تابعه
- دفتر برنامه ریزی آموزشی
- مقررات
- مقررات بالادستی
- بخشنامه شیوه انتخاب و اجرای برنامه درسی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 1400)
- آیین نامه واگذاری اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 1395)
- آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها (شورای عالی انقلاب فرهنگی 1390)
- آیین نامه چهارچوب تدوین و بازنگری برنامه های درسی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 1394)
- قانون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﺴﺎﻟﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﺍیرﺍﻥ (مجلس شورای اسلامی 1396)
- ایجاد و اصلاح دروس و برنامه های درسی
- برنامه های درسی
- کاربرگ ها
- دفتر نظارت و ارزیابی
- دفتر جذب و هدیت استعدادهای درخشان
- دفتر برنامه ریزی آموزشی
- درباره ما
- گزارشها و برنامهها